Zatvoriť

Prečo 94% ľudí pri svojich cieľoch neuspeje? 7 najčastejších príčin neúspechu

Neúspešný podnikatel -Prečo 94% ľudí pri svojich cieľoch neuspeje? 7 najčastejších príčin neúspechu
 Aj vám sa stáva, že zabijete deň operatívou? Strávite podstatnú časť dňa mailmi a ste na seba naštvaný? Neteší vás život? Neplnia sa vaše plány tak, ako ste si ich predsavzali? 1. Bežíme na mieste Mňa inšpiroval Zdenko Hoschek zo zľavy dňa a Radek Šefčík. Zdenko pracuje len pár hodín denne, venuje sa len strategickým veciam, na operatívu má kvalitný manažment. 2. Priority prvé, operatíva počká Ak chcem vo firme posunúť strategické veci, musím si na to vyčleniť čas. A potom sa veci naozaj hýbu...A tak posmelená som si natvrdo v kalendári vyznačila časový blok, hneď, keď prídem do práce sa venujem brandu a následný blok sa venujem obchodu. V praxi, ak sa venujem takto prioritným veciam, som večer spokojná, že mám zmysluplný deň za sebou a približujem sa k svojim cieľom. 3. Kvalita a sebavedomie je must Samozrejme firma by mala byť zisková a dobre nastavené. Nemôžete zápasiť o život. Mojim cieľom je začať pracovať na povedomí o značke pre SCR. Máme veľmi nízku spontánnu rozpoznateľnosť značky, keďže sa tomu za 15 rokov ešte nikto nevenoval. Hoci kvalita je nespochybniteľná, množstvo klientov je s nami viac ako 5 rokov, hoci sú bombardovaní inými ponukami. Sme súčasťou ITASADMA, kde sú členovia prijímaní na základe splnenia vysokých štandardov. Až teraz nastala ta správna chvíľa. 4. Delegujte Nechajte priestor kolegom. Vaši kolegovia sú veľmi šikovní. Nechajte ich konať, áno musia spraviť svojich 1000 chýb, bez toho sa nenaučia. Prijatie je základ sily. Ak je problém, treba ísť do prvej línie a konať. Ísť príkladom. Ak je úspech, treba odstúpiť a nechať ich, nech z úspechu načerpajú silu a motiváciu na ďalšiu prácu. My sme si už úspechu užili. 5. Ľudia na správnom mieste? Sú dva tipy ľudí. Jeden je lovec a jeden je strážca ohňa. Lovec je projektový typ, ktorý stále potrebuje nové výzvy, miluje život mimo komfortnej zóny, kedy posúva svoje hranice. Je globalista, vidí celkový obraz. Pozerá sa skôr do budúcnosti. Potom je strážca ohňa. Je to človek, ktorý miluje systém a procesy. A bez toho nemôže byť žiadna úspešná firma. Strážca ohňa je detailista a má na starosti každodennú mravenčiu prácu, ktorá robí firmu úspešnou. Žije v prítomnosti. Spravidla sa vždy obklopujeme rovnakými ľuďmi, akými sme my sami. A to brzdí náš biznis a vzďaľuje nás od cieľa. Nerobte veci, v ktorých ste priemerný. Nenúťte kolegov robiť veci, ktoré ich zabíjajú. 6. Trend nákladov Je váš projekt životaschopný? Takmer všetky firmy sledujú trend príjmov. Oveľa kľúčovejšie je sledovať trend vývoja nákladov, nie trend príjmov. Štandardne, ak vám rastú príjmy, môžu vám dramaticky rásť náklady. Nám to takmer zlomilo väz. 7. Ste autentický? Robíte to, čo hovoríte? Spravme si malý test. Frflete niekedy na klientov? Frflú na klientov vaši kolegovia? Ak sa navonok správate ku klientom milo a za chrbtom na nich nadávate, tak sa vytvára nesúlad, tenzia a napätie. Zároveň vysielate na kolegov signál, že je normálne klamať a pretvarovať sa. Ak to robíme, tak čo čakáme od zamestnancov? To iste sa bude objavovať vo vzťahu medzi kolegami a medzi vedením. Prečo by sme si nemali vážiť zákazníkov? Základom podnikania je pokora. Naši zákazníci sú zdrojmi nášho zisku a nášho úspechu. 8. Vyšší zmysel? Je váš cieľ pre vás skutočne dôležitý? My s kolegami sme si dali začiatkom roka 2020 ciele a teraz na konci roka sme zistili, že skoro nikto ciele nesplnil. Častokrát zistíme, že ciele, ktoré si dávame sú v kategórii nice to have, nie must a preto si s novým rokom dáme predsavzatie, ktoré 94% ľudí nesplní. Aby ste cieľ splnili, musí vás naozaj nakopnúť. Novoročné predsavzatia 9. Podporuje vás okolie? Keď si ľudia pomáhajú, vytvára to lepšie prostredie, lepšiu spoluprácu aj lojalitu. Ako nastaviť tímové hodnoty vo firme? To čo stmeľuje ľudí vo vnútri je byť spoločensky zodpovedný. Ísť príkladom. Čin je viac ako tisíc slov. Pokora je zdroj skutočného sebavedomia. Kultúra v organizácii je dôležitá. Nie len mať napísanú víziu, misiu a hodnoty, ale ich aj žiť. Kultúra má byť reálna, nie len formálna. Máme byť príkladom. 10. Dáš? dostaneš Bill Gates, George Soros , Hilton, John Rockefeller. Všetci mali niečo spoločné. Boli to veľkí altruisti, ale zároveň boli aj veľmi tvrdí biznismeni. Bez tejto vlastnosti by nenadobudli svoj majetok. Všetci spomenutí chceli vrátiť niečo naspäť do spoločnosti.

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies