- „Red Bull je mediálna firma, ktorá predáva tiež aj energetický nápoj.“ zhŕňa súčasnú filozofiu firmy jej zakladateľ Dietrich Mateschitz. Wau! Myšlienka, nad ktorou sa oplatí zamyslieť. A pravidelne si ju pripomínať.
- Red Bull je prvý produkt svojho typu na západnom trhu (vďaka primátu môže stále udávať tón konkurencii a stanovovať štandardy i ceny).
- Značka sa od začiatku vyhýba konvenciám -> búranie pravidiel, vedia, ako zaujať.
- Keď sa hovorí o Red Bulle, nejde totiž už len o predané nápoje, meno Red Bull je hlavne „vidieť“, aj kontroverzne (extrémne športy, šokujúce eventy, sampling, súd v USA o pravdivosť sloganu „Red Bull Vám dáva krídla“...).
- 100% úspešnosť produktu je zložená z 50% funkčnosti a z 50% marketingu.
- Spoločnosť do marketingu investuje ročne tretinu svojho zisku.
- Vďaka úspešnému pozicioningu sa Red Bull stal prestížnou imidžovou značku, ktorá pre konzumentov predstavuje love mark (najobľúbenejšiu značku), či top of mind (značku, ktorá Vás v danom segmente napadne ako prvá). Plechovka sa tak stáva prémiovým produktom.
Tieto pozoruhodné idey, nebojácnosť vytŕčať z radu, tvrdá práca a neustále inovácie zaručujú Red Bull-u stabilné teplé miestečko na výslní slávnych značiek. A my mu k tomu srdečne gratulujeme :) Hm, a čo Vy? Nezaspíte na vavrínoch, inšpirujte sa tými najlepšími a vybudujte aj Vy niečo veľkolepé!