Letné mesiace, k tomu patriace prázdniny a dovolenky – zdalo by sa, že aj v reklamných vodách musí byť istý útlm. Nie je tomu ale úplne tak. O rozvírenie pokojných hladín v sparnom júli sa postaral sám veľký hráč Google. Svoje už dospelé, 18 ročné dieťa sa rozhodol premenovať z Google AdWords na Google Ads. Nové logo
zohľadňuje všetky typy ponúkaných platforiem – zahŕňajúc search (text), display (bannery), video i aplikácie.
Aké dôvody ho viedli k tomu kroku?
„Oslovujte zákazníkov práve vtedy, keď na Googli vyhľadávajú to, čo ponúkate. Platíte iba vtedy, keď kliknutím navštívia váš web alebo vám zavolajú.“ Tak znie úvodný claim z oficiálnej webstránky
reklamy na Google. Je určite vhodné spomenúť aj to, že Google eviduje, na akom zariadení a akým spôsobom užívatelia informácie vyhľadávajú, čiže by sme mohli túto definíciu parafrázovať aj na:
„Oslovujte zákazníkov takým spôsobom, akým zobrazený obsah očakávajú...“.
Pointa je, že v súčasnosti sa užívatelia z klasických desktopov presúvajú na smartfóny a iné menšie zariadenia. Gro internetu už netvorí textový obsah – tak, ako to bolo pri vzniku Google AdWords, ale ten obrazový, či dokonca pohyblivý obraz – video. To je aj jeden z hlavných dôvodov premenovania Google AdWords na Google Ads.
Najdôležitejším už nie sú kľúčové slová v spojitosti s textovými informáciami a textovou reklamou, ale iné, vizuálnejšie, formy. Využívanie mobilných zariadení a reklama prispôsobená nim bude stále len rásť a Gigant Google tento
mobilný moment vystihol.
Za posledných 7 rokov postupne zapájal čoraz viac ne-slovných (keywords-less) formátov reklamy, ktoré chce pretlačiť aj medzi inzerentmi. Trend je jednoznačný a ak máte nebodaj ešte starý, neresponzíny web, prípadne s touto zmenou vo svojich reklamách ešte stále nepočítate, mali by ste tak spraviť čím skôr.