"If a tree falls in a forest and no one is around to hear it, does it make a sound?"
Aplikácie s výnimočnou myšlienkou tak môžu zostať navždy nepovšimnuté.
Propagácia mobilných aplikácií cez Google Ads, Facebook alebo Instagram je zvyčajne najlepšou voľbou. Reklama na aplikácie je v mnohých ohľadoch unikátna a odlišuje sa od platenej reklamy, ktorú robíme denne pre weby alebo e-shopy. Špecifík a výziev je hneď niekoľko.Vzácne informácie
Je podstatne ťažšie získať hodnoverné a overené informácie o propagácií aplikácie.
Google Tag Manager je pomerne komplexný nástroj, ktorý pri online marketingu pre weby využívame takmer denne. V prípade komplikácií je internet plný kvalitných návodov ako daný problém odstrániť.
Pri reklame na aplikácie sa riešenia nedopátrate ani na tretej stránke vyhľadávania. Fóra sú nemé a tí čo niečo vedia držia svoje karty bližšie pri hrudi. Poznatky sú tak získavané ťažšie a pracnejšie.
Meranie konverzných cieľov v aplikáciách
Kľúčom pri optimalizácií akejkoľvek online reklamy je schopnosť merať dosiahnuté konverzné ciele. Náklady na konverziu a spojené metriky nám následne umožňujú vyhodnotiť, ktorá kampaň funguje a ktorá nie. Pri štandardnej reklame pre e-shop potrebujeme len aby majiteľ webu zapracoval GTM kód do svojho webu. Zaberie mu to len chvíľu (zvyšok práce je na nás) a umožní nám to sledovať všetky potrebné konverzie. Meranie konverzií v aplikácií (inštalácia, nákup..) si vyžaduje užšiu a náročnejšiu spoluprácu medzi vývojárom a tvorcom reklamných kampaní.
Aby bolo možné vytvoriť efektívnu marketingovú kampaň pre aplikáciu, do jej zdrojového kódu je nutné zapracovať kódy sledovania konverzií a analytiky. Či už je to Firebase, Facebook SDK, Kochava alebo AppsFlyer. Nutne tým rastie komplexita, potreba testovania a následne aj dĺžka vývoja aplikácie
K našim konverzným cieľom sa pri aplikáciách vieme dopracovať viacerými spôsobmi. Ktorý z nich je však najlepší? Ktorý je najpresnejší, najlacnejší a ktorý sa bude najľahšie implementovať v reklamných účtoch a v danej aplikácií?
Rozhodovací proces je okorenený nedostatkom hodnoverných informácií, ktoré sme spomenuli ako prvé.