Dlhú dobu bolo odporúčaným štandardom v SEO komunite, že meta popis (meta description) má mať optimálnu dĺžku 150-160 znakov. Zdá sa, že v týchto dňoch sme svedkami priam revolučnej zmeny. Google začal zobrazovať väčšiu dĺžku popiskov, nový maximálny počet znakov v meta popise je 300/resp. 320. Špecialisti zo zahraničnej SEO konzultačnej spoločnosti
MOZ si zmenu všimli a následne zanalyzovali ako prví koncom novembra 2017.
Otestovali cca 100 000 výsledkov vo vyhľadávaní a a ich SERP.
Vzhľad – teda útržok vyhľadávania (to, ako je výsledok Vášho vyhľadávania zobrazený). Záver je, že Google začal zobrazovať oveľa viac znakov v meta popisku, ako kedysi – najčastejšie 325 znakov:
Početné sú aj mierne nižšie objemy (tesne pod 300 znakov). Výnimku tvoria snippets (útržky) pri videách – z dôvodu zobrazenia obrázku videa, ktorý má pochopiteľne väčší priestor, meta popisok je maximálne dvojriadkový, počet znakov sa v jednotlivých prípadoch líši, sú to však oveľa menšie objemy:
Odporúčanie z
moz.com teda znie – môžete zduplikovať objem znakov v meta popise na 300! Konečný oficiálny rezultát od Google nie je nikde komunikovaný, „SEO svet“ teda túto novinku testuje.
Ako sú na tom naši klienti?
My sme sa sme pozreli „na zúbok“ (pozdravujeme našich zubárov vo Family Dental Care) :-) niekoľkých našich
EnterCompany klientov a ich pôvodne neoptimalizované popisky podstránok.
Postarom by mali byť „odseknuté“, pretože boli pridlhé. A hľa, zobrazované znaky končia pri oveľa väčších počtoch:
Sorea – 292 znakov
Alukov - 306 znakov
Family Dental Care - 308 znakov
eDiéta - 313 znakov
Yoast SEO plugin je pohotový
Populárny WordPress plugin
Yoast SEO okamžite na zmenu
zareagoval. S upgradom pluginu na Yoast SEO 6.0 a vyššie v náhľade snippetu zobrazuje viac znakov a aj priestor na písanie sa výrazne zväčšil. Umožňuje dokonca až 320 znakov meta description. Na našom agentúrnom webe máme najnovšiu verziu 6.2, vyzerá to takto:
Meta popis teda môžeme ešte zdvojnásobiť, ak budeme opatrní, tak len rozšíriť.
Hromadné rozširovanie meta popiskov?
Máte teda svoje optimalizované 160 znakové popisky ihneď aktualizovať a rozšíriť na 300 znakov, prípadne ešte viac? Treba sa ponáhľať? Oplatí sa prepisovať iba kvôli počtu znakov? Určite nie. Meta description je možnosťou odpromovať sa, má byť teda najmä pútavý a prirodzený. Naťahovať text nasilu iba kvôli zvýšenému limitu je hlúposť. Ak by ste však väčší priestor radi využili na lepšiu a výstižnejšiu reklamu, smelo do toho! :-) Skúste si otestovať, ako Google zaindexuje práve Vašu zmenu. Uvidíme, akú dohru bude mať tento „experiment“ :-)