Zatvoriť

Signály značky v TV spotoch

 Ako dosiahnuť, aby recipient správne priradil TV spot k značke klienta? Je to jedna z najdôležitejších otázok, ktorú riešia všetky reklamné agentúry a všetci klienti, ktorým záleží na efektívnosti realizovaných spotov. Na dosiahnutie tohto cieľa môžu poslúžiť dobre zvolené signály značky. Pozrime sa na niektoré z nich bližšie.

1. Logo, logo, logo...

V našich zemepisných končinách sa stalo zvykom používať logo počas celého spotu. Väčšinou to požadujú samotní klienti. Ak sa to urobí decentne, spotu to neublíži. Ľudia sú však na logá v spotoch dosť rezistentní, zázraky od takéhoto riešenia čakať nemôžeme.

2. Zvukové logo

Aby loga nebolo málo, môžeme pracovať aj so zvukovým logom, TV spot je predsa audiovizuálne médium. Má to svoje výhody, najmä ak súčasťou kampaní sú aj rozhlasové spoty. Nevýhodou je, že zvukové logo uberie nejakú tú sekundičku zo spotu.

3. Korporátne farby

Ďalšou možnosťou je využiť korporátne farby. Každý si asi pamätá komunikáciu našich mobilných operátorov spred pár rokov, keď boli spoty plné oranžových, resp. magentových doplnkov. Je to trochu prvoplánové riešenie, ale funguje. Lenže pozor. Korporátne farby musia byť naozaj špecifické a nesmie ich požívať konkurencia. Ak máte klienta, ktorého korporátnou farbou je napríklad modrá, asi si moc nepomôžete.

4. Tváre / ambasádori značky

Ďalším triviálnym riešením je obsadiť do spotov tie isté tváre – hercov alebo iné známe osobnosti, ktoré je možné povýšiť na ambasádorov značky. Ak sú vybrané tváre dostatočne výrazné, priradenie k značke funguje spoľahlivo. To je aj dôvod, pre ktorý sa táto možnosť tak často využíva.

5. Maskot

Podobnú funkciu, ako známe osobnosti, môže plniť aj maskot. Výhodou je, že stojí menej a uľahčuje prácu kreatívcom. Nevýhodou je, že známym sa stane až po dlhodobej komunikácii.

6. Špecifický jazyk a neologizmy

Niekedy sa natoľko sústredíme na hľadanie špecifického vizuálneho jazyka TV spotov, že zabúdame na jazyk ako reč. Priradiť spot k značke môžeme aj pomocou nárečí, slangu, žargónu, novotvarov a podobne. Je skvelé, keď značka dokáže hovoriť svojím vlastným jazykom. Tento spôsob je však uplatniteľný len v ojedinelých prípadoch.

7. Otváraky a aftershoty

Ďalším možným postupom je otvoriť každý zo spotov klienta rovnakým „otvárakom“, alebo naopak uzavrieť každý spot rovnakým aftershotom. Hrozí však, že to môže oslabiť samotné posolstvo spotu. Recipient si síce priradí spot k značke, ale zabudne, čo mu ten spot chcel povedať.

8. Kreatívny koncept

Ideálnym riešením je, keď priradenie spotov k značke dosiahneme kreatívnym konceptom. V rámci neho môžeme, samozrejme, aplikovať aj niektorý z vyššie uvedených postupov. Vyšším levelom však je, keď je koncept postavený nielen na formálnych prvkoch, ale aj na spoločnej myšlienke.

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies