Citlivý výber kampane s blogermi je dôležitý
Pre nášho dlhodobého klienta, Protetiku, sme
pripravili kampaň, ktorá mala maximálne zefektívniť predaj detských ortopedických topánočiek pred letnými prázdninami a v druhej fáze pred začiatkom školského roka. Kedže ide o detské topánočky, vybrali sme do komunikačného mixu známe slovenské blogerky - maminy. Na prípravu celej kampane sme mali pár týždňov.
Do maximalizácie predaja sme zaradili okrem tradičných online kampaní aj známe youtuberky a zároveň sme navrhli PR články s účastníčkami Bloger roka na najčítanejších portáloch.
Výsledky za seba hovoria samé
Kristína Farkašová mala najlepšie výsledky, je potrebné dodať, že jej dvojičky značku nosia už dlhší čas. Jej príspevok – interaktíne video mal 23.000 zhliadnutí a takmer 1000 interakcií. Podotýkame, že celý reach bol dosiahnutý organickou cestou. Kristína má úžasný fanclub, je majster slova a mamičky sa začali pretekať o to, ktorá tiež nosí Protetiku.
Ďalšou blogerkou bola Mirka, alias Fashion Spy. Má detičky v požadovanom veku a preto slušnú bázu sledovateľov. Mirka dokonca napísala okrem Facebook postu aj blogový článok. Na instagrame oslovila 27.000 ľudí a získali sme 1850 kliknutí na odkaz. Článok na Facebooku mal organických 56 likov a 31 komentárov, pričom reach postu bol 34.000.
Blogový článok, ktorý napísala Mirka čítalo 2.500 ľudí a mal 100 likov.
Poslednou zvolenou blogerkou bola Olivia on Board, ktorej blogový článok čítalo 1450 ľudí a dostala 88 likov. Reach na facebooku bol 18.650.
Tiež sme uverejňovali PR článok na najčítanejšom portáli a to na topky.sk výsledkov sme boli sklamaní. Článok s populárnou Fashion spy mal len 1120 zobrazení, čo je v porovnaní so zásahom, ktorý dosahujeme na online veľmi slabým výsledkom. Z prieskumov sme však zistili, že je štandardný.
Vždy si niečo odnášame
Z porovnania vidíme, že cielená komunikácia citlivo vybratých blogeriek je omnoho efektívnejšia ako článok v čítaných periodikách, ktorý mal menšiu čítanosť ako blogy známych blogeriek, pri ktorých je omnoho relevantnejšia cieľová skupina.
Ako veľký benefit kampane s blogermi hodnotíme vznikajúcu FB konverzáciu s publikom. V rámci FB postu Olivia on board krásne komunikuje a diskutuje o tom, že viaceré fanúšičky sa pôjdu osobne pozrieť do predajne PROTETIKA, nakoľko sa im modely topánok páčili. Práve to budeme brať do úvahy pri ďalších kampaniach.