Prečítajte si 5 jednoduchých tipov pre úspešný eshop v roku 2021
? Majte eshop vždy aktuálny
Skontrolujte či vaše texty, čísla a dátumy sú aktuálne. Veľa správcov eshopov na to zabúda. Častou chybou je napríklad rok na spodnej časti stránky. Stránka tak pôsobí neaktuálne, že sa o ňu nikto nestará.
Tip č. 1 rýchle skontrolovanie správneho roku
Zadajte do Google "site: vasastranka.sk 2019" a google vám vypíše, kde všade našiel práve tento rok.
Tip č. 2 kontrola informácií na Google moja firma
Navštívte stránku maps.google.sk zadajte názov vašej firmy a skontrolujte či všetky informácie sú tak, ako reálne sú. Nezabudnite spomenúť, že ste otvorený aj počas pandemických opatrení, prípadne, ako v tých časoch fungujete. Zákazníci to určite ocenia!
? Buďte čitateľní pre roboty z Google
Je veľmi dôležité, aby sa váš eshop zobrazoval v Google na prvých pozíciách, aby sa tak stalo musí byť čitateľný pre roboty z Google. Ako sa dostať na prvé pozície sme písali už v minulom článku. Teraz si však nezabudnite skontrolovať či všetky vaše SEO nadpisy a popisy sú aktuálne aj v roku 2021.
Tip č.3 kontrola SEO nadpisov a popisov
Ideálny nástroj na kontrolu SEO parametrov je google chrome rozšírenie SEO quake. Stačí si otvoriť stránku, ktorú chcete skontrolovať a v pravom hornom rohu stlačiť tlačidlo a prejsť na záložku „diagnosis“
Ak zistíte, že nemáte vôbec vyplnené SEO parametre, mali by ste túto chybu okamžite napraviť. V roku 2021 zabúdať na SEO je hriech pri úspešných eshopoch. Ak si s tým neviete rady a už vôbec neviete aké správne slová by ste mali používať, neváhajte ma kontaktovať. Rada vám s tým pomôžem a poradím.
? Predávajte produkty, ktoré zákazníci hľadajú
Máte skvelý eshop, ste na neho patrične pyšní no objednávky aj tak nechodia. Naskytá sa otázka či vôbec máte produkt, ktorý zákazníci hľadajú. Skôr, ako naskladníte nové produkty vždy si overte či je po nich dopyt.
Tip č. 4 overenie hladanosti daného produktu
Super nástroj, aj keď platený je Ahrefs. Tu si viete jednoducho skontrolovať koľkokrát mesačne sa daný produkt vyhľadával. Napríklad, keby som chcela predávať kompresory, viem, že sa mám radšej zamerať na 50 litrové ako 20 litrové. Keďže 50 litrové sa v priemere hľadajú 400x mesačne, kdežto 20 litrové iba 10x.
Ak by ste hľadali bezplatný nástroj odporúčam ubersuggest.
? Využite spoločenský dôkaz vo svoj prospech
Zákazník vždy ocení ak vie, že niekto iný už produkt nakúpil a je s ním spokojný. Je to rovnaký efekt ako keď vám priateľ sprostredkuje jeho dobrú skúsenosť. Tento skutok sa nazýva „spoločenský dôkaz“ a dosiahnuť sa dá viacerými spôsobmi. Medzi najefektívnejšie spôsoby určite patria recenzie. Vyzvite vašich zákazníkov, aby vám dali recenziu či už na heureke alebo priamo na webe, či prostredníctvom služby Google moja firma.
Tip č. 5 vložte recenzie na web
Recenzie viete dostať na web aj bez nutnosti programátora. Existuje množstvo nástrojov, ktoré implementujete cez Google Tag manager. Napríklad nástroj All in one reviews. Verím, že vám moje tipy vám pomôžu mať úspešný eshop v roku 2021. V budúcom článku sa pozrieme na web z pohľadu zákazníka, čo všetko by mal eshop obsahovať. Držím vám palce v roku 2021 nech je váš eshop úspešnejší ako v roku 2020.