Zatvoriť

AKÝ JE VÁŠ OBĽÚBENÝ TYP ZÁKAZNÍKA

 Nie každý zákazník je spokojný s Vašimi službami. Samozrejme kvalitu služieb a výsledkov berieme ako samozrejmosť. A nie každého zákazníka máte rád, resp. nie s každým sa Vám robí rovnako dobre.  Nie každého zákazníka viete obslúžiť k jeho spokojnosti. Je to tým, že pre každého zákazníka je dôležité niečo iné a súvisí to s typom firmy.

Aké sú 3 základné typy firiem?

 

  1. Firmy orientované na technológie a inovácie vo svojom odbore. Akákoľvek novinka je v ich odbore, určite ju budú skúšať a testovať. Tieto firmy sa stávajú lídrami, priekopníkmi vo svojich oblastiach. Zo slovenskej reklamy sem zaraďujem Zaraguzu, Triad, kedysi česká H1.
 Sú to firmy, kde vládnu špecialisti

. Zákazníci ich poznajú, keďže pracujú s novinkami a veľa ich testujú, časť noviniek vyjde, slávia úspech a na nich si vytvárajú tieto firmy silné PR (neúspešné novinky nikdy komunikovať nebudú :) ) Hlavné nevýhody Nevýhodou týchto firiem sú slabé procesy. Lebo genialita nedokáže byť v rámci. Tiež novinky a inovácie sú dôležitejšie ako vzťahy so zákazníkmi a tak sa klienti v týchto agentúrach relatívne často menia. Tieto firmy nemajú silné obchodné tímy, obchod stojí skôr na značke jednotlivca – Woska v TRIAD, Mišo Pastier v Zaraguze a David Špinar v bývalej H1. Týmto firmám reportovanie a procesy veľa nehovorí. typ zákazníka

  1. Firmy zamerané na vzťahy so zákazníkmi – túto kategóriu nemusíme predstavovať. Je zrozumiteľná.
Silná osobnosť majiteľa

Za týmito firmami stojí silná osobnosť majiteľa, ktorý je sám veľmi dobrý obchodník. Ten sa obklopuje rovnako proklientskými accountami.  Zo slovenských agentúr by som sem zaradila JANDL, Creo, Young Rubicam, Creative Department. Sú to firmy, v ktorých vládnu majitelia firiem a ich accounti. Nadštandardné vzťahy s klientmi Udržiavajú nadštandardné vzťahy s klientami, vedia o dátume ich narodenia, menách ich detí, obľúbených záľubách. Väčšina agentúr je tu :).  Vypadlo to aj z prieskumu Google Elevator – top 15% partnerských agentúr Google. Tieto agentúry majú dlhodobé vzťahy s klientmi, ak je  problém, tak sa s klientom vykomunikuje.  

  1. Firmy zamerané na procesy – tieto firmy bývajú súčasťou nadnárodných sietí, ako B2B Group – sieť Performix alebo H1 v sieti WPP, príp. Mediatel, Digiline, Saachi.
 Tieto firmy majú silné obchodné tímy.

Naopak tímy špecialistov zvyknú zaostávať, lebo geniálny špecialista nevydrží pracovať v procesnej firme, ohraničený mantinelmi a pravidlami. Tiež keď máte stanovený určitý počet hodín na správe klienta, nesmiete ho prekročiť. Avšak na to, aby ste dosiahli extra výsledky, musíte do komunikácie na začiatku investovať viac ako získate, to si firma zameraná na procesy jednoducho nemôže dovoliť. Tieto firmy tešia akcionárov, nakoľko dosahujú požadované zisky pri požadovaných objemoch (aspoň viac ako zvyšné 2). V týchto firmách vládnu obchodníci a všetko sa prispôsobuje ziskom. Dôležité je doručovať reporty na čas. Kde sa nachádza Vaša firma? Resp. Kde určite nie je? Predstavte si trojuholník, v každom rohu je jeden typ firmy. Vždy 2 strany trojuholníka sú ďaleko od tretej strany. Ak ste proklientsky a procesný, budete na míle od technologických noviniek a inovácie. Trojuholník typ firmy Je dôležité poznať seba a svoju firmu. A navyše nie s každým klientom sa vám a vašim ľuďom bude robiť príjemne. Vždy si rozumiete s podobnými klientmi a naopak nerozumieme si s klientmi, ktorí sú inde ako sme my.

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies