Čo robí články neodolateľnými? Kedy si musíte článok prečítať a nenechá nás ľahostajnými?
Prišli sme na to. Tou tajnou zložkou sú emócie obsiahnuté vo vašom obsahu. Emócie sa umiestňujú do informáciami nabitého textu prostredníctvom emočných hákov.
Čo sú to teda tie emočné háky?
Emočné háky vytvárajú kotvy v ľudskom podvedomí. Ani neviete prečo, ale zrazu je vám nejaký človek, značka, produkt sympatický. K takýmto značkám patrí Tatrabanka, McDonald´s, Apple, Tesla... Spoločné majú, že každá z týchto značiek používa vo svojej komunikácii emočné háky. A nie sú to len tieto profanované značky. Spomeňte si na nejakú vašu záľubu. Ak sa venujete kulturistike, zdravej strave, jazdeniu na koňoch, bicykel, ....vždy sú značky, ktoré si získajú srdcia zákazníkov a značky, ktorým ostanú len oči pre plač.
Ako je to možné?
Nie je tajomstvom, že ľudia sa v drvivej väčšine rozhodujú na základe svojich pocitov, bez ohľadu na to, či si to uvedomujú alebo nie. Toto platí najmä, ak ide o nákupné rozhodnutia.
Ak teda nepredávate, je načase zamyslieť sa, prečo a jednoducho zahŕňať do obsahu viac emócií. Vytváranie pozitívnych prepojení s vaším publikom, nielen zvýši predaj, ale podporí aj vernosť k značke.
Ako ovládnuť emócie vašich zákazníkov?
Povieme si teda o 5 najsilnejších emočných hákoch, ktoré dodajú emočne silný náboj vášmu obsahu.
Sľúbte zákazníkom, že váš produkt naplní ich očakávania
Zákazníci sú nerozhodní. Nevyznajú sa medzi podobnými ponukami. Ale to, na čo počúvajú, sú sľuby. Práve sľuby, že s vami naplnia svoje ciele alebo vyriešite ich potreby dokážu zákazníka presvedčiť.
Tip: Na tomto princípe fungujú mnohé firmy, ktoré sľubujú, že predávajú tabletky na chudnutie.
Príklad: Po prečítaní tohto článku budete vedieť ako efektívne pracovať s emóciami vašich zákazníkov.
Nepíšte sucho, ale myslite v príbehoch
Práve jednoduchý príbeh, ktorým uvediete váš produkt alebo podnikanie si zákazníci zapamätajú a ostane v ich hlavách.
To je dôvod, ktorý hnal Johanna Gutenberga, aby vynašiel kníhtlač. Jeho snom bolo, aby sa príbehy nezabúdali a ľahšie sa šírili medzi ľuďmi.
Tip: Áno, je náročné zamyslieť sa nad svojim príbehom, tu môžu pomôcť vaši priatelia. Spýtajte sa ich,ako vidia váš príbeh? Čo si myslia o vašich produktoch? Čo si na vás vážia? Väčšinou vidia váš príbeh s väčším odstupom, teda odfiltrujú balast a nepodstatné detaily a pripravia vám solídny základ, s ktorým môžete pracovať.
Buďte tajomní
Položte zákazníkom otvorenú otázku a nezodpovedajte ju hneď. To vyvoláva napätie a požadované emócie spôsobia, že zákazník dá šancu vášmu obsahu.
Tip: Na podobnom princípe sú postavené detektívky, kde napätie spôsobuje, že sa od nej neviete odtrhnúť.
Naučte sa používať otvorené otázky. Sú to tie, ktoré začínajú opytovacími zámenami: kto, čo, prečo, ako, koľko, kde, kedy.
Príklad: Ako ovládnuť emócie vašich zákazníkov?
Ako vraví Zarathustra
Používajte citácie známych ľudí, dodá to väčšiu dôveryhodnosť vášmu textu a eliminuje to činnosť našich vnútorných kritikov.
To isté platí aj v prípade testimoniálov od vašich zákazníkov. Ak si sám chválite produkt, uverí vám len 3% populácie. Ak váš produkt chváli niekto tretí, ľudia mu veria.
Tip: Skúsení rečníci poznajú toto pravidlo a preto, ak idú prednášať, nechajú sa uviesť a predstaviť treťou osobou. Vtedy úspechy rečníka publikum neberie ako vychvaľovanie, ale ako kompetentnosť rečníka.
Prečo sa zákazníci chcú cítiť výnimoční?
73% % zákazníkov je ochotných zaplatiť si za produkt viac, ak vedia, že produkt je výrazne kvalitnejší, resp. sa s ním budú cítiť výnimočnejšie.
Kto by chcel neznačkové, ale pekné hodinky? V skutočnosti je trh neznačkových hodiniek oveľa väčší, ale točia sa na ňom zanedbateľné sumy oproti trhu so značkovými hodinkami. Dôvodom je ľudská túžba. Kvalitná značka hodiniek vám dodáva sebavedomie a budete sa s nimi cítiť úspešnejšie. Aspoň nejaký čas. Rovnakou túžbou je hnaná aj väčšina zákrokov plastických chirurgov.
Tip: Dostaňte do vášho obsahu prvky exkluzivity a kvality, príp. dostaňte do popisu produktov okrem základnej funkcionality aj tú doplnkovú. Je to vec, ktorú zvládne šikovný copywriter raz dva.
Príklad: Ak kupujete hniezdo pre bábätká, kto by nechcel aj toto:
ergonomický tvar
evokuje maternicu a tým dieťatko upokojuje
jemne šikmá poloha
zabraňuje refluxu
ležanie v hniezde
tvaruje hlavičku
Foto: Hniezdo z eshop www.cooleberry.sk
Píšte emočné texty do popisov produktov, tak sa stanete skutočne zapamätateľní.
Príklad: Ak by bábätká vedeli rozprávať a pamätali by si prvé mesiace svojho života, potom by zaručene odporúčali hniezdo Cocoonababy® S3 od francúzskej značky Red Castle. Takto ho môžu odporúčať iba nadšení rodičia, a verte, my v Coolberry vieme o čom hovoríme, naša Rebeka to v ňom doslova milovala.
Nafoťte obsah kvalitnejšie, spravte namakaný dizajn. Aj vy si vyberiete jedlo krajšie nastlylované.
Záver
Je to jednoduché. Práve emócie umožnia, aby bol váš obsah ľahšie zapamätateľný a nemuseli ste vynakladať na komunikáciu enormné čiastky. Akonáhle zistíte, ako fungujú emócie v marketingu, a naučíte sa používať emočné háky, nebudete chápať, ako ste mohli žiť bez toho.
Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies
Táto stránka používa cookies
Súbory cookie používané na stránke sú kategorizované a nižšie si môžete prečítať o každej kategórii a povoliť alebo zakázať niektoré alebo všetky z nich. Keď sú zakázané kategórie, ktoré boli predtým povolené, všetky súbory cookie priradené k danej kategórii budú z vášho prehliadača odstránené. Okrem toho môžete vidieť zoznam súborov cookie priradených ku každej kategórii a podrobné informácie súborov cookie. Viac o cookies
Nevyhnutné cookies Niektoré súbory cookie sú potrebné na poskytovanie základných funkcií. Bez týchto súborov cookie nebude webová lokalita správne fungovať a sú predvolene povolené a nemožno ich zakázať.
Meno
Hostname
Cesta
Expirácia
wp-wpml_current_language
www.scrinteractive.sk
/
365 days
Nastavenie jazykovej mutácie
_scr_cookies_necessary
www.scrinteractive.sk
/
365 dní
Systémové nastavovacie cookies
_scr_cookies_analytics
www.scrinteractive.sk
/
365 dní
Systémové nastavovacie cookies
_scr_cookies_marketing
www.scrinteractive.sk
/
365 dní
Systémové nastavovacie cookies
lightmode
www.scrinteractive.sk
/
1 den
Nastavenie zobrazenia stránky v tmavom/svetlom režime
_GRECAPTCHA
www.scrinteractive.sk
/
365 dní
Tento súbor cookie nastavuje služba Google recaptcha na identifikáciu robotov na ochranu webovej stránky pred škodlivými spamovými útokmi.
Analytické cookies Analytické cookies nám pomáhajú zlepšovať našu webovú stránku zhromažďovaním a podávaním správ o jej používaní.
Meno
Hostname
Cesta
Expirácia
_ga
.scrinteractive.sk
/
730 dní
Používa ho Google AdSense na pochopenie interakcie používateľa s webovou stránkou generovaním analytických údajov.
_gid
.scrinteractive.sk
/
1 deň
Obsahuje jedinečný identifikátor, ktorý používa služba Google Analytics na určenie, že dva odlišné prístupy patria rovnakému používateľovi v rámci relácií prehliadania.
_gat
.scrinteractive.sk
/
1 hodina
Google analytics identifikátor
_hjFirstSeen
.scrinteractive.sk
/
30 min
Hotjar nastavuje tento súbor cookie na identifikáciu prvej relácie nového používateľa. Ukladá hodnotu true/false , čo naznačuje, či to bolo prvýkrát, čo Hotjar videl tohto používateľa.
_hjIncludedInSessionSample
.scrinteractive.sk
/
2 min
Hotjar nastavuje tento súbor cookie, aby zistil, či je používateľ zahrnutý do vzorkovania údajov definovaných webome.
_hjIncludedInPageviewSample
.scrinteractive.sk
/
2 min
Hotjar nastavuje tento súbor cookie, aby zistil, či je používateľ zahrnutý do vzorkovania údajov definovaných webom.
_hjAbsoluteSessionInProgress
.scrinteractive.sk
/
30 min
Hotjar nastavuje tento súbor cookie na identifikáciu prvej relácie nového používateľa. Ukladá hodnotu true/false , čo naznačuje, či to bolo prvýkrát, čo Hotjar videl tohto používateľa.
_hjSessionUser_
.scrinteractive.sk
/
365 dní
Hotjar session.
_hjSession_
.scrinteractive.sk
/
30 min
Hotjar session.
Marketingové cookies Marketingové súbory cookie sa používajú na sledovanie návštevníkov na rôznych webových stránkach, aby umožnili vydavateľom zobrazovať relevantné a pútavé reklamy.
Meno
Hostname
Cesta
Expirácia
c
t.leady.com
/
16 rokov
Tento súbor cookie je nastavený spoločnosťou Rubicon Project na riadenie synchronizácie identifikácie používateľov a výmeny používateľských údajov medzi rôznymi reklamnými službami.
_fbp
.scrinteractive.sk
/
90 dní
Tento súbor cookie nastavuje spoločnosť Facebook tak, aby zobrazovala reklamy na Facebooku alebo na digitálnej platforme založenej na reklame na Facebooku po návšteve webovej stránky.
fr
.facebook.com
/
90 dní
Facebook nastavuje tento súbor cookie tak, aby používateľom zobrazoval relevantné reklamy sledovaním správania používateľov na webe, na stránkach, ktoré majú Facebook pixel alebo sociálny doplnok Facebooku.