Zatvoriť

Emočné háky, ktorými 10 násobne zlepšíte váš obsah

emocne-haky-ktorymi-zlepsite-obsah
 Čo robí články neodolateľnými? Kedy si musíte článok prečítať a nenechá nás ľahostajnými? Prišli sme na to. Tou tajnou zložkou  sú emócie obsiahnuté vo vašom obsahu. Emócie sa umiestňujú do informáciami nabitého textu prostredníctvom emočných hákov. Čo sú to teda tie emočné háky? Emočné háky vytvárajú kotvy v ľudskom podvedomí. Ani neviete prečo, ale zrazu je vám nejaký človek, značka, produkt sympatický. K takýmto značkám patrí Tatrabanka, McDonald´s, Apple, Tesla... Spoločné majú, že každá z týchto značiek používa vo svojej komunikácii emočné háky. A nie sú to len tieto profanované značky. Spomeňte si na nejakú vašu záľubu. Ak sa venujete kulturistike, zdravej strave, jazdeniu na koňoch, bicykel, ....vždy sú značky, ktoré si získajú srdcia zákazníkov a značky, ktorým ostanú len oči pre plač. Ako je to možné? Nie je tajomstvom, že ľudia sa v drvivej väčšine rozhodujú na základe svojich pocitov, bez ohľadu na to, či si to uvedomujú alebo nie. Toto platí najmä, ak ide o nákupné rozhodnutia. Ak teda nepredávate, je načase zamyslieť sa, prečo a jednoducho zahŕňať do obsahu viac emócií. Vytváranie pozitívnych prepojení s vaším publikom, nielen zvýši predaj, ale podporí aj vernosť k značke. Ako ovládnuť emócie vašich zákazníkov? Povieme si teda o 5 najsilnejších emočných hákoch, ktoré dodajú emočne silný náboj vášmu obsahu.
  • Sľúbte zákazníkom, že váš produkt naplní ich očakávania

Zákazníci sú nerozhodní. Nevyznajú sa medzi podobnými ponukami. Ale to, na čo počúvajú, sú sľuby. Práve sľuby, že s vami naplnia svoje ciele alebo vyriešite ich potreby dokážu zákazníka presvedčiť. Tip: Na tomto princípe fungujú mnohé firmy, ktoré sľubujú, že predávajú tabletky na chudnutie. Príklad: Po prečítaní tohto článku budete vedieť ako efektívne pracovať s emóciami vašich zákazníkov.

  • Nepíšte sucho, ale myslite v príbehoch

Práve jednoduchý príbeh, ktorým uvediete váš produkt alebo podnikanie si zákazníci zapamätajú a ostane v ich hlavách. To je dôvod, ktorý hnal Johanna Gutenberga, aby vynašiel kníhtlač. Jeho snom bolo, aby sa príbehy nezabúdali a ľahšie sa šírili medzi ľuďmi. Tip: Áno, je náročné zamyslieť sa nad svojim príbehom, tu môžu pomôcť vaši priatelia. Spýtajte sa ich,ako vidia váš príbeh? Čo si myslia o vašich produktoch? Čo si na vás vážia? Väčšinou vidia váš príbeh s väčším odstupom, teda odfiltrujú balast a nepodstatné detaily a pripravia vám solídny základ, s ktorým môžete pracovať.

  • Buďte tajomní

Položte zákazníkom otvorenú otázku a nezodpovedajte ju hneď. To vyvoláva napätie a požadované emócie spôsobia, že zákazník dá šancu vášmu obsahu. Tip: Na podobnom princípe sú postavené detektívky, kde napätie spôsobuje, že sa od nej neviete odtrhnúť. Naučte sa používať otvorené otázky. Sú to tie, ktoré začínajú opytovacími zámenami: kto, čo, prečo, ako, koľko, kde, kedy. Príklad: Ako ovládnuť emócie vašich zákazníkov?

  • Ako vraví Zarathustra

Používajte citácie známych ľudí, dodá to väčšiu dôveryhodnosť vášmu textu a eliminuje to činnosť našich vnútorných kritikov. To isté platí aj v prípade testimoniálov od vašich zákazníkov. Ak si sám chválite produkt, uverí vám len 3% populácie. Ak váš produkt chváli niekto tretí, ľudia mu veria. Tip: Skúsení rečníci poznajú toto pravidlo a preto, ak idú prednášať, nechajú sa uviesť a predstaviť treťou osobou. Vtedy úspechy rečníka publikum neberie ako vychvaľovanie, ale ako kompetentnosť rečníka.

  • Prečo sa zákazníci chcú cítiť výnimoční?

73% % zákazníkov je ochotných zaplatiť si za produkt viac, ak vedia, že produkt je výrazne kvalitnejší, resp. sa s ním budú cítiť výnimočnejšie. Kto by chcel neznačkové, ale pekné hodinky? V skutočnosti je trh neznačkových hodiniek oveľa väčší, ale točia sa na ňom zanedbateľné sumy oproti trhu so značkovými hodinkami. Dôvodom je ľudská túžba. Kvalitná značka hodiniek vám dodáva sebavedomie a budete sa s nimi cítiť úspešnejšie. Aspoň nejaký čas. Rovnakou túžbou je hnaná aj väčšina zákrokov plastických chirurgov. Tip: Dostaňte do vášho obsahu prvky exkluzivity a kvality, príp. dostaňte do popisu produktov okrem základnej funkcionality aj tú doplnkovú. Je to vec, ktorú zvládne šikovný copywriter raz dva. Príklad: Ak kupujete hniezdo pre bábätká, kto by nechcel aj toto:

  • ergonomický tvar evokuje maternicu a tým dieťatko upokojuje
  • jemne šikmá poloha zabraňuje refluxu
  • ležanie v hniezde tvaruje hlavičku
emocne-haky-ktorymi-zlepsite-obsah
Foto: Hniezdo z eshop www.cooleberry.sk

Píšte emočné texty do popisov produktov, tak sa stanete skutočne zapamätateľní. Príklad: Ak by bábätká vedeli rozprávať a pamätali by si prvé mesiace svojho života, potom by zaručene odporúčali hniezdo Cocoonababy® S3 od francúzskej značky Red Castle. Takto ho môžu odporúčať iba nadšení rodičia, a verte, my v Coolberry vieme o čom hovoríme, naša Rebeka to v ňom doslova milovala. Nafoťte obsah kvalitnejšie, spravte namakaný dizajn. Aj vy si vyberiete jedlo krajšie nastlylované. Záver Je to jednoduché. Práve emócie umožnia, aby bol váš obsah ľahšie zapamätateľný a nemuseli ste vynakladať na komunikáciu enormné čiastky. Akonáhle zistíte, ako fungujú emócie v marketingu, a naučíte sa používať emočné háky, nebudete chápať, ako ste mohli žiť bez toho.

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies