- Sľúbte zákazníkom, že váš produkt naplní ich očakávania
Zákazníci sú nerozhodní. Nevyznajú sa medzi podobnými ponukami. Ale to, na čo počúvajú, sú sľuby. Práve sľuby, že s vami naplnia svoje ciele alebo vyriešite ich potreby dokážu zákazníka presvedčiť. Tip: Na tomto princípe fungujú mnohé firmy, ktoré sľubujú, že predávajú tabletky na chudnutie. Príklad: Po prečítaní tohto článku budete vedieť ako efektívne pracovať s emóciami vašich zákazníkov.
- Nepíšte sucho, ale myslite v príbehoch
Práve jednoduchý príbeh, ktorým uvediete váš produkt alebo podnikanie si zákazníci zapamätajú a ostane v ich hlavách. To je dôvod, ktorý hnal Johanna Gutenberga, aby vynašiel kníhtlač. Jeho snom bolo, aby sa príbehy nezabúdali a ľahšie sa šírili medzi ľuďmi. Tip: Áno, je náročné zamyslieť sa nad svojim príbehom, tu môžu pomôcť vaši priatelia. Spýtajte sa ich,ako vidia váš príbeh? Čo si myslia o vašich produktoch? Čo si na vás vážia? Väčšinou vidia váš príbeh s väčším odstupom, teda odfiltrujú balast a nepodstatné detaily a pripravia vám solídny základ, s ktorým môžete pracovať.
- Buďte tajomní
Položte zákazníkom otvorenú otázku a nezodpovedajte ju hneď. To vyvoláva napätie a požadované emócie spôsobia, že zákazník dá šancu vášmu obsahu. Tip: Na podobnom princípe sú postavené detektívky, kde napätie spôsobuje, že sa od nej neviete odtrhnúť. Naučte sa používať otvorené otázky. Sú to tie, ktoré začínajú opytovacími zámenami: kto, čo, prečo, ako, koľko, kde, kedy. Príklad: Ako ovládnuť emócie vašich zákazníkov?
- Ako vraví Zarathustra
Používajte citácie známych ľudí, dodá to väčšiu dôveryhodnosť vášmu textu a eliminuje to činnosť našich vnútorných kritikov. To isté platí aj v prípade testimoniálov od vašich zákazníkov. Ak si sám chválite produkt, uverí vám len 3% populácie. Ak váš produkt chváli niekto tretí, ľudia mu veria. Tip: Skúsení rečníci poznajú toto pravidlo a preto, ak idú prednášať, nechajú sa uviesť a predstaviť treťou osobou. Vtedy úspechy rečníka publikum neberie ako vychvaľovanie, ale ako kompetentnosť rečníka.
- Prečo sa zákazníci chcú cítiť výnimoční?
73% % zákazníkov je ochotných zaplatiť si za produkt viac, ak vedia, že produkt je výrazne kvalitnejší, resp. sa s ním budú cítiť výnimočnejšie. Kto by chcel neznačkové, ale pekné hodinky? V skutočnosti je trh neznačkových hodiniek oveľa väčší, ale točia sa na ňom zanedbateľné sumy oproti trhu so značkovými hodinkami. Dôvodom je ľudská túžba. Kvalitná značka hodiniek vám dodáva sebavedomie a budete sa s nimi cítiť úspešnejšie. Aspoň nejaký čas. Rovnakou túžbou je hnaná aj väčšina zákrokov plastických chirurgov. Tip: Dostaňte do vášho obsahu prvky exkluzivity a kvality, príp. dostaňte do popisu produktov okrem základnej funkcionality aj tú doplnkovú. Je to vec, ktorú zvládne šikovný copywriter raz dva. Príklad: Ak kupujete hniezdo pre bábätká, kto by nechcel aj toto:
- ergonomický tvar evokuje maternicu a tým dieťatko upokojuje
- jemne šikmá poloha zabraňuje refluxu
- ležanie v hniezde tvaruje hlavičku

Píšte emočné texty do popisov produktov, tak sa stanete skutočne zapamätateľní. Príklad: Ak by bábätká vedeli rozprávať a pamätali by si prvé mesiace svojho života, potom by zaručene odporúčali hniezdo Cocoonababy® S3 od francúzskej značky Red Castle. Takto ho môžu odporúčať iba nadšení rodičia, a verte, my v Coolberry vieme o čom hovoríme, naša Rebeka to v ňom doslova milovala. Nafoťte obsah kvalitnejšie, spravte namakaný dizajn. Aj vy si vyberiete jedlo krajšie nastlylované. Záver Je to jednoduché. Práve emócie umožnia, aby bol váš obsah ľahšie zapamätateľný a nemuseli ste vynakladať na komunikáciu enormné čiastky. Akonáhle zistíte, ako fungujú emócie v marketingu, a naučíte sa používať emočné háky, nebudete chápať, ako ste mohli žiť bez toho.