Zatvoriť

KTO PÍŠE SLOVÁ, ČO PREDÁVAJÚ?

Viete, kto z online marketingového tímu tvorí pútavý obsah na webe alebo sociálnych sieťach? Kto je tým dôležitým článkom medzi predstavou klienta a vyvolaním emócie u jeho zákazníkov? Je to copywriter. Či ste sa už stretli so správnym pojmom copywriter, alebo copywritter či dokonca copyrighter, stále hovoríme o tej istej osobe. Možno ste už niekde počuli názov tejto pozície, no nevedeli ste si predstaviť, čo asi robí.

Krok za krokom

Dôležité pred samotnou tvorbou reklamného textu je pochopiť ideu klienta, následne analyzovať kľúčové slová a nakoniec sa pustiť do samotnej tvorby copy textu. Priblížme si tieto etapy krok za krokom.

1. Pochopiť ideu klienta

Teda vedieť kreatívne uchopiť to, čo chce klient posunúť svojim zákazníkom. Na to je skvelým pomocníkom spoločný brainstorming. Členovia tímu tak uvažujú nad najlepším ukotvením hlavnej myšlienky. Vo väčších reklamných agentúrach sú v tomto procese prítomní aj ďalší kolegovia. V tých menších je takmer celá kreatíva na copywriterovi.

2. Analyzovať kľúčové slová

Každý správny copywriter píše texty tak, aby v nich obsiahol čo najviac kľúčových slov. Pomáhajú totiž optimalizácii webu pre vyhľadávače. Jednoducho povedané, ľudia Vás ľahšie nájdu na Google.

kľúčové slová copywriting
3. Tvoriť texty

Po zozbieraní nápadov a s mapou kľúčových slov na monitore môže copywriter začať tvoriť. Tento proces nie je ľahký najmä z časového hľadiska. Zvyčajne je ohraničený na nejaký deadline, kedy by sa texty a kreatíva mali odovzdať klientovi na kontrolu a schválenie. A tak copywriter píše, maže, píše, maže, píše a maže.

Texty, ktoré presvedčia

V čom ale spočíva práca copywritera? Tvoriť texty, ktoré ľudí vyzývajú k nejakej akcii. Inak povedané, copywriter sa slovami snaží vyzvať zákazníka, aby nakúpil, vytočil číslo, zaregistroval sa alebo vykonal nejaký iný typ akcie.

Copywriteri píšu, aby textami presviedčali k akcii. Tým sa odlišujú od tvorcov obsahu (contentu). Ten, čo sa stará len o obsah, píše, aby informoval. Ide napríklad o blogy, články, newslettre, či e-booky.  Toto je podstatný rozdiel, ktorý si treba zapamätať, ak sa jedného dňa túžite stať copywriterom.

Aké druhy copy textov teda copywriter píše? Môžeme hovoriť o dvoch skupinách. Buď ide o online copy texty, alebo o copy texty, ktorým hovoríme offline. Tie tvoria najmä reklamy v novinách, tlačené reklamné letáky, katalógy a pod. Čo sa týka online copy textov, sem patria napríklad texty na webstránky, odpovede na objednávky, posty na sociálne siete, reklamné maily a pod.

Teraz by ste sa už mali lepšie zorientovať v tom, kto vlastne copywriter je, čo je jeho náplňou a aké druhy copy textov tvorí. Tak ako iné činnosti v online marketingu copywriting je rovnako dôležitou súčasťou skladačky. Stále však platí, že len súčinnosťou zanieteného tímu prichádzajú najlepšie výsledky.

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies