Zatvoriť

Aký eshop sa oplatí? Rýchle tipy ako sa rozhodnúť.

Aký eshop sa oplatí? Rýchle tipy ako sa rozhodnúť.

Aký eshop sa oplatí?

Podnikanie
Patríte k ľuďom, ktorí vždy chceli podnikať? Chcete cítiť v živote vytúženú slobodu? Alebo šťastie zo sebarealizácie? Mala som to rovnako.
Korona – vplyv na podnikanie
Korona mnohým podnikateľom mení  model podnikania. Zrazu mať reštaurácia alebo kaviareň nie je rentabilné. Musíte mať prenajaté priestory, platiť energie, platiť zamestnancov, ale príjmy máte aj v týchto dňoch obmedzené.
Krachovanie
Mnoho majiteľov kaviarničiek, reštaurácií, cestovných kancelárií alebo obchodíkov s oblečením, predajní s nábytkom… boli nútení zavrieť svoje prevádzky, rozpredať nábytok, zásoby a zavrieť svoje kamenné obchody.
Podnikania sa nevzdali
Majitelia sa myšlienky na podnikanie nevzdali. Nakoľko podnikanie je ich filozofiou života a tak zvažujú, aký eshop sa im oplatí?

Aký eshop sa oplatí?

Aké systémové riešenie vybrať? Vybrať krabicové riešenie slovenské alebo svetové? Prípadne niečo na mieru kódovať? Prípadne používať open source a ten si doupraviť?
Developérske firmy, ktoré vyvinuli vlastné systémy na tvorbu eshopov vás budú presviedčať, že ich riešenie je najlepšie. Podelíme sa s vami o skúsenosti našich klientov, aby ste mali jasno aký eshop sa oplatí.

Som začínajúci podnikateľ?
Chcete si vyskúšať podnikanie? Nechcete do toho veľa investovať? Budete mať okolo 100 produktov, nič zložité? Všetko si budete riešiť z domu?
Tu vám odporúčame slovenské krabicové riešenie, ktoré vás mesačne vyjde do 20 Eur a je veľmi pohodlné.
Začneš jednoducho – vyberieš si moduly, vyberieš si grafiku. Súčasťou je integrovaná platobná brána, máte dobrú technickú podporu a máte dokonca aj hosting v cene. Začínate s nízkymi fixnými nákladmi. Viete sa pohodlne rozbehnúť a otestovať, či je váš produkt konkurencieschopný.
Ak chcete predávať na slovenskom trhu, odporúčame slovenskú krabicu, má slovenské napojenia na eura, faktúra má tvar podľa SK legislatívy. Nemusíte nič neštandardné riešiť.
Ak hľadáte eshop pre celý svet- určite shopify – má dokonca aj pluginy, ktoré prispôsobujú veci k slovenskej legislatíve, len potrebujete technicky zdatného človeka. Prípadne slovenský shoptec alebo shoptet.
Nevýhoda krabicových riešení je, že z nich vyrastiete, skôr, či neskôr budete potrebovať dorobiť veci na mieru a budete musieť zvažovať buď väčšiu krabicu alebo open source.

Chcete dosiahnúť vyššie obraty?
Chcete expandovať na zahraničné trhy? Kde treba riešenia prispôsobovať aj lokálnej legislatíve? Myslíte to s podnikaním vážne a prípadne viete vyfinancovať drahšie začiatky?
Máte väčší počet dodávateľov?
Máte viac ako 1000 produktov? Prípadne nebodaj máte 10.000 a viac produktov?
Tú už sa môžu malé krabicové riešenia spomaľovať.
Synchronizujem eshop so skladmi?
Prepájam eshop na externé systémy ako je skladový systém? Účtovný systém? Zasielkový systém?
Tu už odporúčame buď väčšie krabicové systému ako má UI42, Vibration má Selio alebo Creative sites.
Určite vás to vyjde lacnejšie ako vlastní programátori.

Máte veľa, veľa peňazí a chcete si vyvíjať niečo špecifické?
Ak máte ešte viac peňazí a viete, že potrebujete vyvíjať šialený konfigurátor, odporúčame si zobrať 2 šikovných developerov a vyvíjate si vlastný eshop. Príkladom môže byť mega konfigurátor alebo ak predávate letenky  ako Pelikán, prípadne idete riešiť veľmi ambiciózny a dlhodobý projekt ako je český rohlík, kde všetko chcú mať podľa vlastnej logiky potraviny, šialene komplikovaný so zložitým napájaním a nedôverujete niekomu…určite sa vám oplatí vlastný tím programátorov.
Prípadne ak chcete ísť stavať konfigurátor pre autá, príp. drahšie produkty, ktoré si cez eshop nekupujete ako drahé šperky alebo umenie, tu tiež odporúčame vlastný tím programátorov.
Aj zahraničné dovolenky si cez eshop vyberiete, ale nekúpite, to už sa väčšinou zastavíte osobne v cestovnej kancelárií.
Tiež ak sa riešenie má prispôsobiť zložitým schvaľovacím procesom vašej organizácie, odporúčame tu vývoj na mieru. Prípadne, ak eshop má byť vrstvou nad vašim informačným systémom, musí sa to kódiť na mieru…
Je to vec, s ktorou si skúsená agentúra určite poradí, ako napr. SCR technologies, za tých 14 rokov už riešili naozaj všetko.
Osobne sme sa viac krát stretli s nemeckým open sourcom Magentom. V danom čase sme nevedeli nájsť pre klienta programátorov, lebo jeho predchádzajúci programátori umreli. Hľadali sme v Čechách, na Ukrajine, v Indii. Bolo to náročné.
Najčastejšie problémy zákazníkov?
Zákazníci si dajú nakódiť ambiciózne riešenie jednému šikovnému freelencerovi.
Značka: Nehľadám šikovného jednotlivca- freelencera, ale hľadám firmu, ktorá má tím programátorov a ručí mi za výsledok.
Robili sme super projekte Domeno – predaj bytov bez realitky, ktorý ale padol na hubu, lebo mal pár šikovných freelancerov, ktorých kvôli projektu dal dokopy. Projekt mal veľký potenciál, v susedných krajinách dosahuje parádne čísla, mali sme im riešiť časť komunikácie.
Programátori neboli schopní projekt dokončiť ani za 2 roky, kód bol nekvalitný a skvelý projekt je pochovaný.
Open source je zadarmo, ale dorobiť do neho tie veci, čo potrebujem bude stáť tak isto, ako keď zoberiem väčšiu krabicu, kde máš hotové prepojenia a prispôsobené na daný trh.
Častý problém – zmena dodávateľa
Ak chceš zmeniť dodávateľa eshopu, klient má problém získať dáta na migráciu. Najmä menší programátori to berú ako svoje know how a dáta nechcú poskytnúť. Následne sa musia robiť scripty, aby sme z eshopu získali dáta… Pre klienta je to zbytočne drahé a platí za to dvakrát.
Odporúčame uzavrieť dobrú (predmanželskú) zmluvu, ktorá vám bude oporou, keď sa budete s dodávateľom rozchádzať. Zmluva má riešiť aké máte práva na svoje dáta – obrázky texty. Pri dátach potrebujete byť vlastníkom a dostať ich v štruktúrovanom formáte, aby ste ich scriptom vedeli dostať na iný systém. Vždy potrebujete byť pripravený na migráciu.

Zodpovedný výber dodávateľa

Dajte si rande s viacerými dodávateľmi. Zistite, ktorí sú profesionálni, ktorí od vás doľujú špecku (projektovú špecifikáciu). Pýtajú sa vás relevantné otázky, dajú vám vyplniť formulár. Nie, nesľúbia vám všetko.
Obvolajte si zákazníkov daného riešenia
Eshop chcete robiť na 5-10 rokov, zavolajte 2-3 poskytnú vám cenné rady, ako sa s dodávateľom spolupracuje. Týmto malým prieskumom predídete viacerým problémom.
Chcete zaplatiť eshop a veľmi sa do toho nevyznáte?
Zožente si konzultanta, odborníka alebo firmu, ktorá vám poradí na čo si dať pozor, kde sú úskalia. Konzultant za pár hodín vie zvážiť, či je to dobrá ponuka.
Ako vylepšiť predajnosť eshopu?
Zvýšte dôveryhodnosť eshopu
Sami ste cieľová skupina. Eshop môže mať aj dobrú cenu, ale ak na vás nepôsobí dôveryhodne, nenakúpite. Eshop musí byť prehľadný, produkty musia mať dostatočne detailné popisy. Vylaďte si dizajn, najmä ak predávate ženám.
Responzivita a rýchle načítanie
V súčasnosti platí mobile first, že eshopy, ktoré sú mobile friendly majú prednosť pred neresponzívnymi eshopmi. Rýchle načítanie webu je must. Sú štúdie, že ak sa váš web načítava dlhšie ako 3 sekundy, prichádzate o zákazníkov.
Recenzie zákazníkov
Hodnotenia spokojných zákazníkov by mali byť apsoň v počte 20 ks. Ideálne, ak súčasťou hodnotenia bude aj 5 hviezdičiek. Pre zákazníkov vizuálne veľmi dôležité.
Najpredávanejšie produkty
Ľudia sú bytosti nerozhodné. Dajte im vedieť, čo si kupujú iní zákazníci. Častokrát tieto položky sú súčasťou košíka pri nízkej cene objednávky.
Cenová citlivosť
Otestujte si cenovú citlivosť – dajte 20% zľavu na celý eshop, násobne sa vám zvýši predajnosť. Má na váš biznis vplyv sezonalita? Má vplyv na ceny?
Odlíšte sa
Ak predávate hobby produkty-  šport, umenie, pracujte s emóciami. Ak predávate napríklad veci pre koniarov, tie si nakupujú nie preto, že musia, ale preto, že chcú. Ak použite emotívne obrázky, kde je koniar s krásnym koňom, garantujem, že predaj sa zvýši.
Ľudia radi zaplatia viac, ak budú mať pocit, že produkt je pre nich vhodnejší.
Nastaviť marketingové kanály, pokročilé cielenie, pokročilé analytické nástroje vložiť klientovi do eshopu. Google, sociálne siete prichádzajú neustále s novinkami, potrebujete eshopy aktulizovať, pridávať nové funkcionality. Pokročilé cielenie by malo byť súčasťou každého eshopu, lebo s rovnakým marketingovým rozpočtom viete mať diametrálne odlišný výkon. Agentúra, keď optimalizuje kampane, tak na základe ziskovosti produktov. To neviete spraviť, ak nevie presnú hodnotu objednávok. Boli krabicové riešenia, kde sa nedalo nastaviť ecommerce.

Zhrnutie

Ak máte klasický retail a predávate produkty – lokálne krabice ako shoptet vám budú vyhovovať. Ak staviate niečo robustenjšie a menej štandardné – väčšia krabica a možnosť dokódenia vám budú postačovať. Vždy si zistite ako sa dá krabica napojiť na váš skladový, zásielkový alebo účtovný systém.
Ak chcete niečo úplne špecifické a každý detail chcete mať pod palcom, tak vlastný team programátorov. My tiež prenajímame našich programátorov napr. Na pol roka pre konkrétne projekty. Klient má záruku, že má kvalitných programátorov a po nasadení projektu, keď ich nepotrebuje tak intenzívne si ich len čiastkovo outsourcuje. Lebo základ sú dobrí programátori. Tak čo, už viete aký eshop sa oplatí?

Daľšie články

Prihláste sa na odber nášho newslettera.