Zatvoriť

Aký je rozdiel medzi White a Black hat SEO a ako sa v tom nestratiť?

Black-hat-seo-White-hat-seo
 

V tak rozsiahlej oblasti akou je SEO sa môžeme stretnúť s rozličnými názormi o tom, aké sú najúčinnejšie spôsoby k prístupu optimalizácie vašej webovej stránky. A aj keď niektoré prístupy môžu fungovať a aj keď to čo je pre vás najlepšie je veľmi subjektívnym názorom, existuje ešte vždy jeden prístup, na ktorý si treba dávať pozor: White hat SEO vs. Black hat SEO.

Keď sa ponoríte do sveta optimalizácie, môžete naraziť na dva prístupy. Ak si vyberiete jeden, budete mať takmer okamžite viditeľný nárast v zobrazení stránok, zvýši sa vám počet odberateľov e-mailov, zvýšia sa vám tržby. Ak využijete druhý prístup, môžete mať pocit, že ste narazili do steny a následne sa budete čudovať, prečo ste sa vôbec niečím takým, ako je SEO, zaoberali.

White hat SEO

White hat SEO je v podstate hranie podľa pravidiel Google-u, s cieľom zvýšiť hodnotu webu a teda s cieľom dostať váš web na popredné priečky. Tieto praktiky môžu byť možno vyčerpávajúce a chvíľku bude trvať kým sa vaša webová stránka objaví na prvých priečkach ale čakanie určite stojí za to. SEO predsa nie je krátkodobá záležitosť ale práve naopak.

Medzi niektoré tieto praktiky patria:

Guest Blogging: Namiesto toho, aby ste písali články len na svoje blogy, môžete využívať aj možnosť písať na iné stránky. Táto možnosť vás nielen že legitimizuje vo vašom odbore ale taktiež vám aj umožní si v článku pridať spätné odkazy, ktoré odkážu naspäť na váš web.

Link Baiting: Aj napriek tomu, že táto možnosť znie trošku ako ťažšie dosiahnuteľnou, vytvorenie užitočného obsahu vám môže veľmi pomôcť. Obsah, akým sú novinky, užitočné informácie, súťaže či trendy môže byť práve tým obsahom, s ktorým sa budú chcieť ostatní prepojiť a zároveň ho aj zdieľať.

Hodnotný obsah: Súčasťou White hat SEO je aj vytváranie hodnotného obsahu, ktorý stojí na základe troch pilierov: dôveryhodnosť, autorita a odbornosť.

Interné prelinkovanie: Ak je pre vyhľadávač ťažké orientovať sa na vašom webe, rozhodne to zníži vaše hodnotenie. Niektoré weby totiž používajú fancy skripty, cez ktoré Google bot neprechádza a výsledkom sú teda nezaindexované stránky.

Optimalizácia na webe: Používanie relevantných kľúčových slov, nastavenie meta popisov, správna štruktúra nadpisov či vyplnené alt tagy sú správnym krokom k dosiahnutiu našich cieľov v rámci White hat SEO.

Black hat SEO

Tento prístup je presným opakom. Black hat SEO hrá proti pravidlám a manipuluje s nimi, aby získal lepšie hodnotenie webu. Avšak tento prístup je veľmi riskantný, nakoľko môže viesť k penalizácii od Google a teda k vymazaniu výsledkov vyhľadávania či zníženiu pozícii vo vyhľadávaní, nakoľko tieto praktiky nie sú legálne. Najväčším rozdielom však je, že White hat SEO sa sústreďuje predovšetkým na užívateľov, zatiaľ čo Black hat SEO na vyhľadávače a algoritmy.

Skrytý text: V tejto praktike je fungovanie Black hat založené na tom, že do príspevku je možné vložiť text, ktorý užívatelia nevidia ale vyhľadávače áno. Do skrytého textu sa takto môžu vložiť kľúčové slová kvôli získaniu vyššieho hodnotenia.

Tvorba a využívanie tzv. Link farms: V podstate ide o skupinu webových stránok, ktoré sa navzájom linkujú.

Keyword stuffing: Túto praktiku využívajú hlavne nováčikovia, ktorí si myslia, že použitím kľúčových výrazov kamkoľvek, aj za cenu neprirodzenosti, sa dostanú na vyššie pozície. Avšak výsledkom je žiaľ len dojem, ako by ten článok písal robot.

Blogový či diskusný spam: Ide o formu spamu, ktorý zahŕňa uverejňovanie komentárov na rôznych blogoch či fórach. Ide napríklad o komentár, ktorý nemá  nič spoločné s témou príspevku ale len jednoducho propaguje službu či produkt.

Scraping: Pod týmto pojmom si môžeme predstaviť formu plagiátorstva, kedy užívateľ ukradne obsah iného webu a vydáva ho za svoj.

Grey hat SEO

Ďalším prístupom, ktorý sa zvykne používať je Grey hat SEO. Ide o sporné taktiky, ktoré však nie sú penalizované Google-om. Tieto praktiky sa nezameriavajú predovšetkým na dokonalý obsah pre používateľov ale len výlučne na zlepšenie rebríčka vyhľadávačov.

Jedná sa prevažne o praktiky ako pridanie obsahu k už existujúcemu článku, nákup expirovaných domén, získavanie pozitívnych recenzii či vytvorenie blogu za účelom generovania spätných odkazov k hlavnej doméne.

Ak venujete digitálnemu marketingu a SEO väčšiu pozornosť, tak téma White hat vs. Black hat SEO vás buď rozhodne neminie alebo ste sa s ňou už určite raz stretli. Pokiaľ sa tak ešte nestalo, môžete mi veriť, že táto téma ani nestojí za váš čas.

White hat SEO je lepším prístupom, aj napriek tomu, že Black hat SEO vám umožní dosiahnuť výsledky rýchlo, no priamo však porušuje pravidlá spoločnosti Google a spolieha sa na manipulačné taktiky a v konečnom dôsledku to môže dôjsť skôr k sankciám než želanému výsledku.

White hat SEO sa riadi pokynmi pre vyhľadávače, zameriava sa na ľudské publikum a zaujíma sa o dlhodobý prístup - to všetko je nevyhnutné na dosiahnutie trvalého pozitívneho vplyvu na viditeľnosť výsledkov vo vyhľadávaní.

Takže teraz viete, čo presne môžete urobiť, aby ste optimalizovali svoje stránky spôsobom, ktorý má pozitívny vplyv.

  • 301 redirect
  • 302 redirect
  • 404 page not found
  • A/B testovanie
  • Account Manager
  • ADMA
  • Affiliate marketing
  • Afinita
  • AIDA
  • ALT text
  • Analýza kľúčových slov
  • Analýza konkurencie
  • API
  • AR
  • Archetyp Hrdina
  • Archetyp Jeden z nás
  • Archetyp Klaun
  • Archetyp Kúzelník
  • Archetyp Milenec
  • Archetyp Mudrc
  • Archetyp Neviniatko
  • Archetyp Objaviteľ
  • Archetyp Opatrovateľ
  • Archetyp Rebel
  • Archetyp Tvorca
  • Archetyp Vládca
  • Archetypy v marketingu
  • ATL / BTL
  • Automatizácia
  • B2B marketing
  • B2C marketing
  • Backlinky
  • Baidu
  • Banner
  • BCG matica
  • Benchmark
  • Bestsellery
  • Big data
  • Blogging
  • Blogy a informačné stránky
  • Bounce rate
  • Brand awareness
  • Brand signál
  • Celebrity marketing
  • Chatbot
  • Cieľová skupina
  • Click rate
  • Content marketing
  • Copywriting
  • CPA
  • CPC
  • CPM
  • Cross sell
  • CTA
  • CTR
  • CX
  • Digitálne video
  • Direct marketing
  • Discovery kampane
  • Dizajn manuál
  • Dlhodobá komunikácia
  • DNA značky
  • Doména
  • Drobčeková navigácia
  • Dropshipping
  • DX
  • Dynamická kreatíva
  • E-book
  • E-business
  • E-commerce
  • Email marketing
  • Emocionálne benefity
  • Eshop
  • EX
  • Facebook
  • Facebook Business Manager
  • Facebook Business Page
  • Facebook Pixel
  • Favicon
  • FMCG
  • Funnel
  • Gamifikácia
  • GDPR
  • Google
  • Google Ads
  • Google Adsense
  • Google Analytics
  • Google Data Studio
  • Google moja firma
  • Google Search Console
  • Google Tag Manager
  • Guerilla marketing
  • Guest blogging
  • Hashtag
  • Heuréka
  • HOAX
  • Hodnota zákazníka
  • Homepage
  • Hosting
  • Impresie
  • Inbound marketing
  • Indexácia webu
  • Influencer marketing
  • Infografika
  • Instagram
  • Interaktívny dizajn
  • IP adresa
  • Javascript
  • JX
  • Kategoriálna ortodoxia
  • Kľúčové slovo
  • Kontaktný formulár
  • Konverzia
  • Konverzný pomer
  • KPI
  • Landing page
  • Lead
  • Lievik
  • Linkbuilding
  • LinkedIn
  • Logo
  • Long tail
  • Lorem ipsum
  • Manuálna optimalizácia
  • Marketing vo vyhľadávačoch
  • Marketingový mix 4C
  • Marketingový mix 4P
  • Marketingový plán
  • Marketingový slovník
  • Merací kód
  • Meta description
  • Meta tagy na webe
  • Miera zdieľania príspevku
  • Miera zotrvania na stránke
  • Mikroformát
  • Mikroinfluencer
  • Mikrostránka
  • Model SEE-THINK-DO-CARE
  • NAP
  • Natívna reklama
  • Názov značky
  • Newsletter
  • Nofollow link
  • NPS
  • Obsahová sieť
  • Odhadované kliknutia
  • OOH
  • Open rate
  • Open source
  • Organic search
  • Organický dosah
  • Page rank
  • Page reach
  • PHP
  • Plánovač kľúčových slov
  • Platené vyhľadávanie
  • Platený dosah
  • Platobná brána
  • Podiel na vyhľadávaní
  • Pop-up okno
  • Porovnávač tovaru
  • Positioning
  • Post reach
  • Postavenie stránky vo výsledkoch Google
  • Potenciálny zákazník
  • PPC
  • PPI
  • Predajné cesty
  • Priemerný počet užívateľov na webe za mesiac
  • Príležitosť navýšenia kliknutí
  • Programatické reklamy
  • Publisher
  • Pull marketing
  • Push marketing
  • QR kód
  • Quality score
  • Racionálne benefity
  • Reach
  • Rebranding
  • Recenzie
  • Relácia
  • Remarketing
  • Responzívny dizajn
  • Retargeting
  • ROAS
  • Ročný objem vyhľadávania
  • ROI
  • ROMI
  • ROS
  • RSS
  • RTB
  • Saas
  • Search kampane
  • Segmentácia trhu
  • SEM
  • SEO
  • SERP
  • Sezónnosť vyhľadávania
  • Showrooming
  • Sitelinky
  • Sitemapa
  • Skracovač ULR
  • Snapchat
  • Snippet
  • Sociálne siete
  • Sociálny dôkaz
  • Spam
  • Stratégia Prémiové členstvo
  • Stratégia scarecity
  • Stratégia urgency
  • Strojové učenie
  • SWOT analýza
  • Targeting
  • TikTok
  • Tone of voice
  • Top of Mind Awareness
  • Tracking kód
  • Trend vo vyhľadávaní
  • Tvorba loga
  • Twitter
  • UI
  • Umelá inteligencia
  • Unikátni návštevníci
  • Unikátny návštevník
  • Upsell
  • URL
  • UX
  • Virálny marketing
  • VR
  • Vyhľadávacia sieť
  • Výkonnostný marketing
  • Webinár
  • Widget
  • WooCommerce
  • Word of mouth
  • WordPress
  • WordPress plugin
  • WordPress témy
  • WYSIWYG
  • Yahoo
  • Yandex
  • Youtube

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies