Zatvoriť

Firemná stratégia – 11 najčastejších chýb, ktoré nájdete v každej firme

Firemná stratégia
 Často sa vo firmách správame ako škrečok v kolese. Ženieme sa a ženieme, no v konečnom dôsledku sme stále na tom istom mieste. Aj u nás v SCR interactive sme robili a robíme množstvo chýb pri vedení podniku. Dnes už, ale vieme, aká je naša firemná stratégia. Pred časom sa ku mne dostala veľmi šikovná publikácia od Jána Košturiaka s názvom „ Stratégia podniku“, kde na záver vymenoval 11 bodov, ktoré podniky robia nesprávne a mali by začať so zmenami práve od seba. Keď som si ich prečítala, mala som pocit, že bol u nás na firme niekoľko týždňov, a len popísal čo robíme aj my zle. Skutočnosť však je, že tu nikdy nebol.

Čo robia firmy nesprávne? Viete aká je vaša firemná stratégia?

 

1.Spisujú vízie, poslania, strategické ciele - na úspešnú akciu nezostáva čas

Počas pôsobnosti SCR interactive sa tu premlelo množstvo konzultantov a koučov. Každý sa nám snažil odporučiť vízie či poslania, stanovovať nové a väčšie strategické ciele. Osobne som strávila hodiny vysedávaním na poradách tohto štýlu. Aká bola realita? Na papieri krásne, no pretavenie do praxe žiadne.

2.Vytvárajú príručky, štandardy, manuály najlepších praktík - namiesto toho, aby najlepšie praktiky používali

Áno, aj toto sme tu už mali. Máme plné priečinky manuálov a štandardov, ku ktorým sa nikdy nikto viac nevrátil. Prax ukázala, že z toho množstva vytvorených dát reálne potrebujete iba pár. porada k porade

3. Presedia hodiny a dni na poradách a schôdzach - diskusia nahrádza čin

Uff, tak tento bod ma priam bolí na hrudi. Som najväčší nepriateľ dlhých porád, špeciálne tie čo sa dejú v piatok o 17tej. Dobrá porada trvá max 45 minút. A nie vysedávať, kde sa len poraduje a poraduje, no prácu nemá kto robiť. Vrchol poradovacej úchylky je, keď si potrebujete spraviť poradu o poradách. Áno, aj toto už v SCRku bolo.

4. Zbierajú tony analýz, píšu a čítajú stovky mailov - namiesto alibizmu je nutné urobiť rozhodnutie v správnom čase

Reťazenie mailov by mali zakázať! Dať do kópie viac ako 1 človeka a nechať schvaľovať v mailovom kolečku by mal byť smrteľný hriech. Maily by mali byť jasné, stručné, obsahujúce informáciu alebo úlohu. Nie slohové eseje, kto si čo myslí a ako ma na vec iný názor.

5. Marketing si nakupuje analýzy, pripravuje výstavy a propagačné materiály - nikto vo firme detailne nepozná skutočné problémy a sny reálnych zákazníkov

Spýtali ste sa niekedy vašich klientov, čo by vlastne od vás radi dostali? My máme zvykom raz za pol roka poslať "dotazník spokojnosti", kde aj vyzývame na odporúčania, čo by od nás chceli klienti iné či inak.

6. Stále niečo začínajú a nič nedoťahujú do konca

Toto tiež asi všetci dobré poznáte. My sme to v SCRku vyriešili tak, že nové úlohy sa nevytvárajú, kým nie sú dokončené staré.  Na starých úlohách, ak sa termín dodania posunul viac ako 3 krát, úloha sa ruší, lebo očividne ju nikto až tak nepotreboval.

7. Množstvo energie vynakladajú na zdôvodňovanie svojej užitočnosti a hľadanie argumentov, že niečo nie je možné, alebo je príliš zložité, či rizikové - väčšina podnikov by neexistovala, keby sa pri ich vzniku takto správali ich zakladatelia

 

8. Vytvárajú sa špecializované oddelenia, ktoré majú "svoje" ciele, úlohy, "úradníkov a koordinátorov" - chýba spolupráca, spoločný jazyk, spoločné nasadenia za firmu, podnikateľský duch

 

 9. Neustále zavádzajú nové manažérske metódy a "najlepšie praktiky", ktoré nefungujú.

najnovšia manažérska praktika

10. Vyvíjajú "inovácie", ktoré nikto nekupuje.

 

11. Vytvárajú nové formuláre a tabuľky, ktoré nikto nepotrebuje.

  Verím, že v množstve bodov ste sa aj vy našli. Ak neviete aká je vaša firemná stratégia, prípadne potrebujete nasmerovať vašu strategickú komunikáciu, neváhajte nás kontaktovať, radi vás správnym smerom nasmerujeme.

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies