Zatvoriť

Máte e-shop, ale objednávky nechodia? Reklama na Google: Stručný návod, ako si s ňou poradiť

Máte e-shop, ale objednávky nechodia?

Podnikať na internete nikdy nebolo ľahšie ako teraz. Stačí mať dobrý nápad a s online predajom viete začať aj do dvoch hodín. V predchádzajúcich článkoch sme si povedali, ako sa dá rýchlo a jednoducho vytvoriť e-shop či webstránka. Čo však robiť v prípade, ak je stránka hotová, no stále ste nedostali žiadnu alebo takmer žiadnu objednávku?

Ste online, no ostávate neviditeľní?

Váš e-shop funguje už viac ako dva týždne, no objednávky, dopyty či telefonáty neprichádzajú. Asi je teda na čase pátrať po príčinách. Najlepšie je začať úplne „od podlahy“.

Dôležitá je indexácia

Aby vás Google našiel rýchlejšie, musíte stránku správne zaindexovať a nastaviť SEO parametre. O tom, ako stránku zaindexovať a zlepšiť výsledky vyhľadávania na Google si detailnejšie povieme nabudúce.

Merajte, merajte, merajte

Aby ste mohli správne vyhodnocovať vašu situáciu, musíte mať k dispozícii dáta. Najlepší prehľad o dátach na vašej stránke získate v Google Analytics. Tento prehľadný, no zároveň komplexný tool slúži na sledovanie štatistiky návštevníkov, objednávok, podstránok a celkového správania sa používateľov na vašej stránke.

Implementácia Google Analytics je veľmi jednoduchá, stačí do vašej stránky vložiť útržok HTML kódu. Dôležitejšie však je kvalitné nastavenie. Nezabudnite ani na presnú definíciu vašich cieľov, nastavenie konverzií a prepojenie s inými nástrojmi, akými sú napríklad Google Ads.

Povedzte celému svetu o vašej stránke

Myslite na to, že denne vzniknú tisíce nových webstránok. Na to, aby sa o vás ľudia dozvedeli, musíte investovať do reklamy a dostať sa v Google na prvé pozície, ale aj správne nastaviť reklamu na sociálnych sieťach. Keď pocítite potrebu, že musíte začať investovať do reklamy, vtedy je ten správny moment, ktorý vám napovie, či je váš biznis konkurencieschopný.

Hlavné kritériá konkurencieschopnosti

  • Cena vášho produktu či služby by sa mala pohybovať minimálne v rovnakej výške ako u konkurencie, v ideálnych podmienkach by mala byť nižšia.
  • Váš zákaznícky servis musí byť špičkový, keďže zákazníci neodpúšťajú nekalé praktiky a zlú komunikáciu zo strany predajcu.
  • Vždy komunikujte férovo. Ak tovar nemáte na sklade alebo sa líši od promovanej podoby, zákazníkom to nezatajujte. Aj tak na to prídu a na váš biznis to môže mať veľmi negatívne dopady.
  • Pripravte si dostatočnú finančnú rezervu určenú na reklamu. Ideálne by sa mala pohybovať od 3 – 10 tisíc Eur.

Reklama na Google

Na prvé pozície vo vyhľadávači Google sa viete dostať vďaka správnej indexácii stránky, ale aj vďaka reklame. Reklamu na Google sprístupňuje nástroj Google Ads. Ide o takzvanú PPC reklamu (Pay–Per–Click) – platíte iba za kliknutia, nie za zobrazenia. V Google Ads viete využiť rôzne formy reklamy.

Reklama na Google: textová reklama

Keď na Google hľadáte produkt, službu či informáciu, vložíte do prehliadača hľadaný výraz – napr. „vysávač“. Textová reklama obsadí prvé štyri pozície a tak isto sa objaví aj v spodnej časti prvej strany.

Reklama na Google: textová reklama

Ak chcete tento výraz zobrazovať, musíte v Google Ads nastaviť práve toto slovo. Google Ads sa dá nastaviť veľmi jednoducho a existuje množstvo online návodov, ako na to. Problém však nastane vtedy, keď inzerujete a napriek tomu neregistrujete žiadne objednávky.

Vtedy prichádza čas nechať to na profesionálov. Na trhu je množstvo šikovných špecialistov, ktorí reklame na Google rozumejú a majú s ňou dlhoročné skúsenosti. Skúsená agentúra dokáže priniesť relevantné výsledky do cca 3 – 6 mesiacov. Keďže presne vedia, ako daný výraz či reklamu nastaviť tak, aby sa zobrazovala čo možno najfrekventovanejšie a za najnižšiu možnú sumu. Dokážu vám tiež zaručiť, že daný výraz sa bude zobrazovať len tým ľuďom, ktorí zvažujú kúpu vysávača a nie tým, ktorí hľadajú napríklad návod na použitie.

Reklama na Google: bannerová reklama

Veľmi obľúbená forma reklamy na Google je bannerová reklama. Váš banner sa bude zobrazovať práve tam, kde chodia vaši zákazníci. Zobrazí sa jednak novým zákazníkom podľa ich nákupného správania, alebo tým, ktorí vašu stránku už navštívili. V druhom prípade hovoríme o tzv. „remarketingu“. Výhodou bannerovej reklamy je, že opäť neplatíte za zobrazenia, ale za kliknutia.

Reklama na Google: bannerová reklama


Reklama na Google: Nákupy

Jedným z najnovších formátov reklamy na Google sú Nákupy Google (Google Shopping). Konkrétne produkty aj s obrázkami sa zobrazujú priamo v Google, návštevník je po kliknutí na odkaz presmerovaný priamo na kúpu daného produktu.

Podľa dát, ktoré máme k dispozícii, sú tieto reklamné formáty momentálne najefektívnejšie a zo všetkých typov Google Ads prinášajú najviac konverzií. Práve pri tomto formáte sa však ukáže, či sú vaše produkty konkurencieschopné, keďže zákazník ihneď vidí cenu produktu a svoje rozhodovanie o nákupe podriaďuje predovšetkým jej výške.

Reklama na Google: Nákupy

Reklama na Facebooku

Facebook už dávno nie je len sociálnou sieťou spájajúcou priateľov a ľudí s rovnakými záujmami. Napriek tomu netreba pri cielení reklamy na Facebooku zabúdať na fakt, že drvivá väčšina jeho používateľov ho stále nevníma ako nástroj e-commerce.

Je to hlavný bod, ktorý musíme mať na pamäti, ak chceme na Facebooku úspešne a efektívne inzerovať. Naším cieľom je návštevníka (zákazníka) „vyrušiť“, zaujať a v neposlednom rade presvedčiť, aby nechal na chvíľu zábavu a komunikáciu bokom a išiel nakupovať.

Docieliť to vieme zaujímavou kreatívou alebo výhodnou ponukou. Ak teda hľadáte spôsob, ako generovať objednávky vďaka reklame na Facebooku, investujte do pútavej a kreatívnej grafiky. Nájdite si kvalitného človeka, ktorý sa vyzná v PPC, orientuje sa v plejáde reklamných formátov a vie, čo a kedy funguje.

Časy sa zmenili, a tak je dobré vedieť, že obyčajný status na fanpage vám dnes záplavu objednávok na vaše produkty neprinesie. Druhým veľkým omylom je dojem, že na správu facebookových kampaní nepotrebujete žiadne extra znalosti a poradíte si s nimi sami. Reklama na Facebooku si vyžaduje neustále skúšanie noviniek, testovanie, vyhodnocovanie a meranie. To, že získavate lajky za fotky mačičiek a koláčov ešte neznamená, že rovnaké výsledky budete dosahovať aj v prípade komerčnej inzercie a predaji produktov.

Reklama na Facebooku

Toto je naozaj len stručný prehľad o tom, aké formy online reklamy v súčasnosti existujú. Na začiatok vám však postačí. Veríme, že vám pomôže lepšie sa zorientovať vo svete digitálnej reklamy.

Daľšie články

Prihláste sa na odber nášho newslettera.