Väčšina Slovákov, až 92% je online viackrát za deň. V súčasnosti má viac ako
85% populácie prístup na internet. Dnes samozrejmosť, v minulosti skôr predstava zo sveta sci-fi. Internet je teda miestom, kam sa presunul život a kde naši zákazníci definitívne sú. Reklama na internete je spôsob ako zákazníkov priamo a účinne oslovovať.
Obr. 1: Podiel populácie s prístupom na internet
Čo hľadajú ľudia na internete?
Pre viac ako 51% ľudí je internet miestom, kde hľadajú informácie alebo kde trávia svoj voľný čas. Práve toto sú zákazníci, ktorých vieme online reklamou ľahko osloviť.
Zákazníci, ktorí hľadajú na internete odpovede na svoje otázky
hľadajú kvalitný obsah, ktorý im zodpovie ich otázky. Obsah im vieme poskytnúť prostredníctvom kvalitných článkov, ktoré zverejníme na svojom webe alebo eshope. Takto vie reklama na web naozaj cielene pôsobiť.
Čo rozhodne o nákupe zákazníka?
Až 70% online spotrebiteľov nakupuje cez internet aspoň raz za mesiac.
Viete, čo rozhoduje o nákupe? Dôležitejšie ako cena je pre spotrebiteľov kvalita výrobku a prehľadná ponuka tovaru.
Skôr ako začnem s online reklamou:
- Web musí byť obsahovo v poriadku
O nákupe cez internet nerozhoduje len najnižšia cena. Práve pred ňou zákazníci dávajú priestor, čo najkvalitnejšiemu výrobku a čo najprehľadnejšej ponuke tovarov. Práve na týchto dvoch parametroch môžete popracovať aj v rámci vášho online priestoru a nestojí vás to nič. Doprajte zákazníkom
detailný popis vašich produktov, prípadne porovnanie výhod produktov, prehľadné zobrazenie výhod produktov, dôveryhodné recenzie zákazníkov.
Ak už máte web vyladený, môžete sa pustiť do nastavenia reklamy na internete.
Aká je
najefektívnejšia reklama na internete? Google Ads (v minulosti nazývaná Google Adwords) je pre väčšinu podnikateľov najefektívnejším zdrojom online reklamy. Dôvody prečo sa Google Ads oplatí je viacero:
- efektívnosť reklám
Väčšina vašich klientov je online a hľadá cez Google informácie.
- presné cielenie a dáta o spotrebiteľoch
Cez Google viete veľmi presne osloviť konkrétnu cieľovú skupinu, viete, čo majú radi, čo vyhľadávajú. Nakoľko 98% ľudí na Slovensku vyhľadáva práve cez Google, dokážete na vašich zákazníkov veľmi presne poľovať.
- platíte len za výsledky
Preto sa systém volá aj Pay Per Click, teda platíte, len za reálne kliknutia. To znamená, že
za zobrazenie reklamy neplatíte.
- pripomínanie sa zákazníkom
Zákazníci, ktorí sa zdržali určití čas na vašom webe, prípadne mali váš produkt v košíku sa viete pripomínať prostredníctvom
remarketingu.
- spoľahlivý reporting
Google Ads viete prepojiť s analytickým nástrojom
Google Analytics, ktorý sleduje a vyhodnocuje pohyby všetkých návštevníkov na vašom webe.
- neexistuje minimálny rozpočet
Google vás nenúti tak ako Facebook minúť minimálnu čiastku. Môžete si nastaviť denný rozpočet aj na 1 euro. Je však pravda, že reklamy pod 200 Eur na mesiac nebývajú úplne efektívne.
- automatizácia a umelá inteligencia
Bola som v Google v centrále v Silicon Valley a je to štát v štáte, dokonca som mala to šťastie, že som sa rozprávala s vedcom, ktorý pracuje na vývoji umelej inteligencie a neurollingvisitckého programovania.
Môžete si byť istý, že Google je jedna z firiem, ktorá dáva do vývoja obrovské peniaze a dá sa to postrehnúť aj na nástrojoch, ktorými si môžete
vaše reklamy optimalizovať.