Automatizácia
Automatizácia alebo marketingová automatizácia je snahou každého klienta, nakoľko sa tak vyhýba ľudskej chybovosti a obmedzenému času. Využíva sa strojové učenie. Marketingová automatizácia umožňuje robiť rôzne činnosti ako: - Sledovať aktivity užívateľov a triediť dáta podľa správania do košov, - Vyhodnocovať dáta, - Riadiť marketingové aktivity - Analyzovať správanie zákazníkov - Testovať si neobmedzené množstvo reklamných skupín v rámci A/B testovania, - Vytvárať automatizované newslettre, ktoré posielajú sériu newslettrov na základe interakcií užívateľa. - Optimalizovať výkon kampaní s ohľadom na stanovené konverzie Výborným nástrojom na automatizovanie obchodno-marketingových systémov v oblasti marketingu je Exponea. Nevýhodou je, že je pre väčšinu bežných firiem príliš drahá. Podobne je to aj so SAP Marketing Cloudom.