Automatizácia
Automatizácia alebo marketingová
automatizácia je snahou každého klienta, nakoľko sa tak vyhýba ľudskej chybovosti a obmedzenému času. Využíva sa
strojové učenie.
Marketingová
automatizácia umožňuje robiť rôzne činnosti ako:
- Sledovať aktivity užívateľov a triediť dáta podľa správania do košov,
- Vyhodnocovať dáta,
- Riadiť marketingové aktivity
- Analyzovať správanie zákazníkov
- Testovať si neobmedzené množstvo reklamných skupín v rámci A/B testovania,
- Vytvárať automatizované newslettre, ktoré posielajú sériu newslettrov na základe interakcií užívateľa.
- Optimalizovať výkon kampaní s ohľadom na stanovené konverzie
Výborným nástrojom na automatizovanie obchodno-marketingových systémov v oblasti marketingu je
Exponea. Nevýhodou je, že je pre väčšinu bežných firiem príliš drahá. Podobne je to aj so
SAP Marketing Cloudom.