Zatvoriť

Ako poraziť Koronu a chaos?

mladá podnikateľka
Prečo na najprestížnejších súťažiach ako sú Cannes Lions vyhrávajú reklamy, ktoré majú zvyčajne aj najväčší prínos pre biznis? Porotcovia vyberajú práce, ktoré sú emotívne. A práve tieto práce dokážu najviac zasiahnuť naše životy a pretaviť sa do nákupu.

Kvalitná reklama sa prejaví na našom tele

Výskum neurónov, zachytený na fotke, odhalil, že preferencia značiek sa prejaví na telesnej úrovni a to v mozgu. Ak nám ukážu značku, ku ktorej máme emóciu, úplne postačuje aj fľaša Coca Coly, tak sa v našom mozgu rozžiaria načerveno neuróny. Sú to emočné a pamäťové centrá. Výskum neorónov zachytený na fotke Týmto testom sa preukázalo, že emočný obsah má v reklame väčšiu silu a ovplyvní nás viac ako racionálne posolstvo. Čo sa prejaví aj v tržbách. Výhodou emócii je, že ich dokážeme spracovať aj pri nižšej úrovni pozornosti.

Kedy nás dokáže kreatíva zasiahnuť?

Asi najlepšie popísal definíciu kreatívy Arthur Koestler. Ide o spojenie dvoch predtým neprepojených vecí. Maroš Kemény, skvelý stratég,  to super popisuje ako AHA moment. Práve tento AHA moment ma schopnosť vryť sa nám do pamäti a vytvoriť emóciu so značkou. Oprah výborne opisuje Aha moment - znamená, že si uvedomíš niečo, čo už poznáš, ale je to vyjadrené tak, že to s tebou zarezonuje. Netreba zabúdať, že bežný spotrebiteľ je bombardovaný z každej strany a ak chceme, aby zákazník komunikáciu zachytil, musí byť hlavne dlhodobá a konzistentná. Ak budete kreatívu stále meniť, nikdy si k značke zákazník nevytvorí emóciu. Čo majú spoločné najsilnejšie kampane Slovenska? Na Slovensku sú najúspešnejšie kampane – VUB Lepiči, Dedoles – škrečkovia, CooP Jednota – Bača a honelník. Spoločným menovateľom všetkých je výborný nápad a jeho dlhodobá realizácia. Z čoho sa skladá kampaň a ako dlho sa dá používať?

  1. Kampaň sa skladá zo strategickej idey ako má byť biznis pozicionovaný. Tá sa tvorí s ohľadom na konkurenciu a ambíciu našej značky. Je to rámec pre agentúru. Vytvára sa minimálne na obdobie 10 rokov.
  2. Kampaňová idea – musí spĺňať 4 vlastnosti - musí byť dlhodobo rozvíjateľa, relevantná pre cieľovú skupinu, autentická a originálna.Z čoho sa skladá kampaň a ako dlho sa dá používať
  3. Exekučné deje – menšie nápady v rámci kampane, ktoré jej dávajú zmysel a synergiu. Všetky 3 zložky sú súčasťou komunikačnej stratégie.

Ako poraziť Koronu a chaos?

Korona a kríza 2020

spôsobila, že sa náš život ešte viac presunul do onlinu, kde sú informácie fragmentové, je tam šum a chaos. Internetová reklama nás valcuje. Denne náš mozog spracuje viac ako 80-tisíc informácií, myšlienok a vzruchov. Ak budeme chcieť zaujať cieľovú skupinu, musí byť naša kreatíva plná silných a odvážnych nápadov. Digitálny svet a internetová reklama je zaujatá taktickými, malými, geniálnymi riešeniami, ktoré síce rýchlo vybublú, ale v skutočnosti nič neprinášajú s ohľadom na ekonomické výsledky. Agentúry sa tendrujú každý rok. Nová agentúra musí zhodiť tú predošlú a tak príde s novou kreatívou. Riešenie je - nájdite si svoju „Big Idea“ a potom ju vydojte na maximum.

Daľšie články

Prihláste sa na odber nášho newslettera.